Asociaţia Dia.Logos a înființat, începând cu anul școlar 2020-2021, Școala Andreiană din Sibiu, cu nivel primar și cu predare în limba română. Instituția aplică Curriculum-ul Național, cu strategii și metode însă, din activitatea de predare-învățare-evaluare centrate pe elev, cu scopul de a oferi o alternativă autentică de creștere și educare a copiilor, în spiritul unor valori moral creștine, bazate pe dragoste, respect și libertate, într-un parteneriat deschis, cu implicarea efectivă și responsabilă a partenerilor: familiile elevilor și comunitatea.
Avantajele educaţiei în Școala Andreiană
Abordează personalizat şi individualizat
Facilitează, nu impune experienţa învățării
Copiii au libertatea să fie ei înşişi
Autodisciplinare și învăţare practică
Încurajează socializarea și empatia
Construieşte motivaţia intrinsecă
Dezvoltă şi încurajează creativitatea
Educă în spiritul moralei creștine
Viziune
Școala Andreiană își propune ca prin metode active ce țin cont de potențialul fiecărui elev, prin dezvoltarea unei culturi creative și prin conectarea reală a familiei, bisericii și școlii, să formeze o generație care să surmonteze criza identitară actuală.
Misiune
Scopul esențial al muncii noastre cu copiii este acela de a-i ajuta să se transforme în persoane cu inteligența, compasiunea, caracterul, priceperea si creativitatea necesară pentru a gasi un limbaj comun și a stabili o reciprocitate in relația cu alte persoane din culturi si religii diferite, cu scopul de a dobândi pacea ce conferă demnitatea și respectul uman, dreptatea socială și economică, sănătatea și starea de bine a planetei.
Principii
- Educație centrată pe elev
Ne propunem să folosim principiile educaţionale şi metodologiile din educația centrată pe elev, bazată pe abordarea personalizată şi individualizată în funcţie de fiecare copil. - Învățare prin explorare
Credem că o caracteristică unică a copilăriei este sentimentul firesc de uimire, curiozitate şi dorinţă de a învăţa. Încurajăm de aceea descoperirea de sine şi bucuria înnăscută a învăţării bazată pe explorare, investigație și experimente care să stimuleze motivația intrinsecă. - Construirea unei comunități de prieteni
Considerăm că la vârsta școlară mică adevaratul scop al educației este dezvoltarea potențialului fiecărui elev, fără a-l antrena în competiție. Vrem să construim o comunitate – copii, educatori, părinţi – în care să ne putem baza unii pe alţii. - Cooperare între școală și părinți
Ne dorim să dezvoltăm o relaţie tandem de cooperare între casă şi şcoală care să vină în sprijinul copilului. - Puterea exemplului
Considerăm comportamentul celor din jur, cel mai bun model în educarea copilului. În acest sens cadrele didactice vor fi exemple autentice. - Respectul
Credem că fiecare membru al comunităţii noastre are un drept fundamental să fie tratat cu respect, indiferent de vârstă, sex, origine etnică, religie, rasă sau dizabilitate. - Învățarea dinamică
Considerăm necesar un mediu de învăţare dinamic, în care copiii funcţionează activ, fiind stimulaţi să facă alegeri pentru care devin responsabili. - Inteligența emoțională
Credem că şcoala are responsabilitatea de a pregăti copiii pentru viaţă, echilibrând excelenţa academică cu dezvoltarea abilităţilor emoționale.